söndag 19 april 2009

Mutti, douze points


Mutti är stallets drottning

Världsnaturfonden har startat en omröstning: Svenska folkets favoritdjur 2009. Vilket föranleder packleader att fundera över Gårdens favoritdjur 2009.

Mutti … cinq points… Mutti … five points …

Va? Mutti, som är så stabil, skulle hon bara vara värd en femma? Gårdens enda riktiga stallkatt, som aldrig för en sekund funderat på att bryta sig in hos packleader? Mutti, som aldrig går någonstans?
-Vart skulle jag gå? resonerar Mutti lika filosofiskt som Cheshirekatten i Alice i Underlandet. Och om jag inte vet vart jag vill gå, betyder det ingenting vilken väg jag tar. Eller om jag stannar här …


Sakta tonar hon bort - precis som Cheshirekatten - tills bara leendet blir kvar ...

Saken är klar. Mutti … douze points. Tolvan går till … nej, vänta nu. Självklart kan man inte tävla om djur på det här viset, som om vi lever i en enda gigantisk Melodifestival.
Eller också… bygger vi om reglerna. Alla får tolv poäng.

Packet … douze points … twelve points.
Så där ja.

3 kommentarer:

Melbas matte sa...

Mutti regerar i stallet...
Gucci är som en studsboll...
Puma helt självklar...
Elsa så vacker (och frånvarande)...
Gina den mysiga och vassa...
Pluto imponerande enträgen...

... alla speciella och värda sin tolva!

Dixie sa...

Och doggarna då?

N sa...

Dagens bästa: melbsingens mage! (och det glada, pratglada humöret) :)